Reis naar Fraser eiland - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hans Ekeris - WaarBenJij.nu Reis naar Fraser eiland - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hans Ekeris - WaarBenJij.nu

Reis naar Fraser eiland

Door: Ekeris

Blijf op de hoogte en volg Hans

24 November 2011 | Australië, Cairns

Dinsdag 22 november 2011
Vandaag hebben we vroeg de koffer ingepakt want we moesten om 10.00 uur de kamer verlaten. Het hotel zat volledig vol en we moesten dus onze koffers in een opslagruimte plaatsen totdat we vroeg in de avond konden vertrekken.

We zijn na het inpakken de plaats in geweest en hebben wat geshopt en rond gekeken. Het regende een klein beetje maar dat was niet erg. We hebben nog even bij de Schoolies gekeken en zagen er verschillende die gedronken hadden en niet echt de weg meer wisten, maar alles is goed onder controle bij de politie en bij mensen die al deze schoolkinderen helpen. Men is er goed op ingesteld.

In eerste instantie moesten we met onze koffers naar de bushalte lopen, maar dat had ik al gauw met een vriendelijke baliemewerkster geregeld dat ze ons voor de deur zouden ophalen. We werden om 19.30 opgehaald en naar het station gebracht waar we een half uurtje hebben gewacht en toen aan boord zijn gegaan van de Sunlander Express naar Maryborough West. Een reis die duurde tot de volgende dag 11.00 uur. We hadden een slaapwagen waar we met z'n drieën insliepen boven elkaar. Ik zal morgen een foto op de site zetten zodat jullie kunnen zien hoe comfortabel dat was. Rita was om 5.00 uur al wakker en ging in de restauratiewagen lezen, maar heeft daarna ook nog weer even geslapen dus al met al ging dat best wel goed en hebben we om ongeveer 8.00 uur gegeten in die restauratie wagen en dat was goed te doen, men is er hier echt op ingesteld en je Ziet van allerlei mensen op deze trein van zakenmensen tot gewone reizigers en men is uiterst vriendelijk allemaal zeggen How are you mate?

Om 11.00 uur kwamen we aan op een klein station en werden we met een bus naar het busstation gebracht in een winkelcentrum Pialba in Hervey Beach. Hier hebben we even moeten wachten op onze shuttle naar de boot want we moesten weer met een boot overvaren naar Fraser eiland. Dus we kwamen eindelijk om 19.00 uur aan bij onze kamer in het King Fisher Resort. Een schitterend onderkomen waar je alleen bij boot kan komen en dus heel mooi midden in de natuur ligt.

We hebben gauw wat gegeten en zijn naar bed gegaan want de volgende dag donderdag gingen we op excursie en daar zal ik morgen van proberen de foto's op de site te zetten want dat is een heel aparte belevenis geworden wat we niet verwacht hadden.

Voor zover weer de groeten van ons Metty, Rita en Hans.

• 24 November 2011 - 13:03

Henk En Lenie:

Wat een belevenissen daar!
    Geniet er nog even van met elkaar en...niet te bruin worden hoor,
    liefs en groetjes vanuit Bennebroek .

• 24 November 2011 - 16:23

Henk En Corrie:

Hallo Australië Reizigers Hans en Rita,
    Wat een reis en een belevenissen.
    Wij zijn benieuwd naar de volgende foto's. Die zeggen soms meer als woorden. (maar je schrijft leuk hoor)
    Het is daar wel heel erg mooi.
    Blijf genieten van alles wat jullie zien en het mooie weer. Wat zijn jullie een bofkonten. Lieve groeten van Henk Corrie Daphne en Laura

• 24 November 2011 - 18:09

Chris En Melia:

Hoi Hans en Rita, Wat is het leuk dat Hans alles zo goed beschrijft, je kunt het je er helemaal een voorstelling van maken! Wat een land en wat een afstanden! Heel bijzonder! Kijk je ogen uit en prent alles in je geheugen want je weet nooit of je er nog eens komt! Wat zal dat een dik fotoboek worden straks! Enjoy and relax, nog een hele week te gaan!
    Liefs van ons

• 25 November 2011 - 05:22

Sonja:

Hoi hoi, Hans nog bedankt voor je........erg leuk. Nu aankomend weekend nog lekker relaxen en dan weer een lange reis terug. Geniet nog van het weekend en tot dinsdag.
    Liefs Sonja en dik

• 25 November 2011 - 08:56

Agnes:

How are you mate?
    Wat een avonturiers zijn jullie geworden in een paar weken tijd en wat een andere vakantie dan jullie gewend zijn.....Wel super leuk!