Excursie - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hans Ekeris - WaarBenJij.nu Excursie - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hans Ekeris - WaarBenJij.nu

Excursie

Door: Ekeris

Blijf op de hoogte en volg Hans

16 November 2011 | Australië, Cairns

Woensdag 16 november 2011
We moesten vandaag om 6.00 uur opstaan omdat we opgehaald zouden worden voor onze excursie naar de Raintree Forrest. Klokslag 7.00 uur stond de bus klaar, maar het was een vrachtwagen waar ze een cabine op geplaatst hebben waar 20 personen in kunnen zitten. Ze hebben alleen de vering niet aangepast dus toen we eerst in de bus gingen zaten we achter in maar toen hij weer stopte om mensen in te laden zijn we wat meer naar voren gaan zitten en dat beviel beter. Toen de bus vol zat zijn we richting het Raintree Forrest gegaan en hebben we eerst een boottocht gemaakt en van alles gezien van slangen krokodillen (helaas lagen ze te slapen) en verschrikkelijk mooie vogels en bomen Mangrove.

We hadden een erg goede gids een soort van crocodile dundee figuur natuurlijk. Hij liet ons echt van alles zien en na dat we de boot verlaten hadden gingen we weer met de bus verder het regenwoud in. Op verschillende plaatsen werd gestopt om uitleg te krijgen en dingen te bekijken en de naam van het regenwoud deed zijn naam eer aan want we hadden echt regen. We hebben daar doorzichtige poncho's gekocht, want ze zijn op alles berekend en het regent wel maar de temperatuur is goed dus je hebt er geen last van.

We hebben ook een echte barbecue meegemaakt midden in het bos. Er was daar geen elektriciteit of iets dergelijks dus het was allemaal behelpen maar heel leuk. We zijn ook nog op een hoge uitkijkpost geweest waar je kon zien hoe hoog de bomen groeien en hoe dicht het is als je er onder door loopt. Ik zal morgen proberen wat foto,s te plaatsen.

Morgen hopen we weer een Excursie te doen naar Kuranda. Heen met de sky rail en terug met een oude trein of net andersom.

Voor zover maar weer en we willen nogmaals iedereen bedanken voor de leukereacties die we krijgen op ons reisverslag.

• 16 November 2011 - 11:39

Sonja:

Vul hier je reactie in...
    Wat hebben jullie het heerlijk daar ben jaloers op jou Riet als ik je zo in dat water zie....ik moest vanmorgen de autoruiten krabben voordat ik wegging.Vanavond met Lin naar Lady,'s night gezellig heb er zin in. Ben erg druk deze week alles in het voren aan het doen volgende week uitrusten haha...met Noud gaat het ook goed hij is al 3 ons gegroeid. Esmee is nu hier gaan zo een broodje eten.
    Groetjes ook aan Metty. Liefs Sonja

• 16 November 2011 - 12:59

De Bosjes:

Hier eindelijk een reactie van ons.
    Leuk om jullie avonturen te volgen, van de bush bush tot aan het privezwembad toe.Blij dat jullie het goed naar het zin hebben en dat jullie zo hartelijk ontvangen zijn door de familie.
    Hier alles okee, wel druk met van alles en heel koud buiten brrr. Genieten jullie nog maar van de zon, het land en elkaar!

Lieve groetjes van ons allen.

• 16 November 2011 - 20:42

Ale:

Hallo Hans en Rita,

Geweldig leuk om jullie verslagen te lezen. Goed dat jullie zo genieten.
    Gisteravond hebben we de infoavond gehad. Er waren twee nieuwe mensen, die allebei mee willen gaan doen. Dus niet voor niets deze avond gehouden. Ook waren er enkele ouders en jongeren uit de bestaande groep. Prima avond. Ontspannen en informatief.
    Genieten jullie lekker verder van alles. Ik zal het proberen te volgen.
    Groet,
    Ale

• 16 November 2011 - 21:48

Bettie:

Hi Rita en Hans,
    Ziet er allemaal heel relaxed uit. In Den Haag alles goed. Heb een vogelnestje vor moe gekochten voor haar raam gezet. Er zaten al gauw een paar vogeltjes in.Heb een berichtje gestuurd naar de hotmail voor update. Laat even weten of je dat heb gekregen.We hebben hier nog steeds prachtig zonnig weer,de herfstkleuren zijn langzaam aan het verdwijnen maar vanmiddag ook weer een mooie zonsondergang op de A12.
    Lieve grt, Bettie en Steve( vanuit Sao Paulo).

• 17 November 2011 - 19:06

Henk En Corrie:

Wat heerlijk zo'n prive zwembad, lekker relaxed. Het is jullie gegunt.
    Wij gaan wel overdekt zwemmen.
    Het is hier koud, krabben en dikke swals.
    Hier alles goed. Tot het volgende verslag, blijf genieten.
    Veel liefs uit Veenendaal, Henk Corrie Daphne en Laura

• 17 November 2011 - 19:12

Henk En Corrie:

Nog even dit misschien overbodig. Maak maar veel foto's en filmen.
    Je ziet daar echt mooie dingen zo te lezen. Wees blij dat die krokodillen sliepen. Want die liggen vast niet in een afgeschermde ruimte zoals hier in de dierentuin.
    Nogmaals groeten en veel plezier.